Utmaningen!

För ett tag sedan blev jag tipsad av Tommy i min klass om ett träningprogram man kan göra för att klara av 100 armhävningar. Om allt går som det ska, når man målet på sex ynka veckor. Det tycker jag låter som väldigt kort tid, men det är helt klart värt att testa! Dessutom gillar jag utmaningar!

Programmet går ut på att man ska göra armhävningar vid tre tillfällen i veckan. Jag kommer att köra tisdag, torsdag och lördag eftersom att de dagarna passar mig bäst. Då kommer jag lägga ut dagens utmaning och även uppdatera om hur det gått för mig. Beroende på hur många man klarar i nuläget, följer man olika kolumner. Perfekt! Idag är första dagen och så här ser upplägget ut idag.



Mitt rekord är 24 armhävnigar så egentligen kanske jag skulle kunna hoppa fram några veckor. Men för att vara på den säkra sidan börjar jag på vecka 1 och startar i kolumn 3. Det gick bra! I sista setet där jag skulle maxa, klarade jag 18 stycken och eftersom att minimun var 9 så får jag vara nöjd med första dagen i utmaningen.

Blir du också taggad av utmaningar? Eller vill du kanske bara bli starkare? I en armhävning tränas både bröst, axlar, armar och bål - bra va? HÄNG PÅ DU OCKSÅ!

Nu kör vi! :)

Kommentarer
Postat av: Liiisa

Grym du är! Jag ska försöka hänga på så bra jag kan och orkar... pussis

2012-03-27 @ 20:51:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0