Hemmagjorda chips

Till fredagsmyset igår provade jag att göra lite chips. Det blev riktigt gott och är hur lätt som helst.

  1. Hyvla potatis i skivor med osthyvel
  2. Torka av skivorna lite
  3. Lägg ut skivorna på bakplåtspapper på en plåt
  4. Ringla över olivolja (extra virgin)
  5. Strö över salt eller valfri krydda efter smak
  6. Sätt in i ugnen på 175 grader i ca 20 minuter
  7. FÄRDIGT!

 

Nu ska jag iväg till Skövde med mor och syster. Det är shoppinghelg där i helgen så vi har nog tur om vi överhuvudtaget kommer in i affärerna... Jag är sugen på lite nya träningskläder (som vanligt) men det återstår att se vad plånboken har att säga om detta. Det senaste har jag haft svårt att hitta "vanliga" kläder för jag har ingen koll på vad jag vill ha. Tänk att ha en privat stylist... Det vore otroligt bra för en så mode-omedveten och stilbefriad människa som jag.

Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0