Fredag, sol, goda gärningar, ABBA och Julia

Jag har verkligen haft en fantastisk dag idag. ABBA-passet var hur kul som helt. Att kunna sjunga med i varenda låt under ett pass är bland det bästa som finns! Jag blir så glad och taggad av rolig träning till bra musik så jag går verkligen loss. Enligt mig är det precis så det ska vara. Dessutom leddes passet av riktiga energiknippen till instruktörer vilket bara gör det hela ännu bättre.

Solen behöver jag väl inte säga så mycket om egentligen, den äger. Att mötas hemma av mamma och syster som gjort i ordning fruktsallad att äta på baksidan är ju till och med ännu bättre.

Däremot kan jag berätta att jag träffade en kvinna som inte var fullt lika nöjd med sin dag. Oturligt nog hade hon hamnat på fel tåg och kunde dessutom väldigt lite svenska. Eftersom att jag vid det här laget är grym på att charma tågpersonalen så sprang jag som en galning för att försöka stoppa tåget innan det rullade ut från perrongen. Tyvärr misslyckades denna manöver... Istället tog jag med mig kvinnan till SJ's kundtjänst i Falköping där jag efter några minuter lyckades få SJ-gubben att ge henne en ny biljett till nästa tåg åt rätt håll. Tack SJ! Efter att ha kånkat kvinnans väskor upp och ned för fyra trappor lämnade jag henne vid rätt spår och gick nöjd och belåten därifrån.

Kvällen ska tillbringas med min fantastiska vän Julia. Det ska bli hur härligt som helst att få vara med henne. Vi ska även till Korskyrkan i Åsarp och där kommer vi garanterat träffa fler härliga människor och förhoppningsvis även få vara med om ett bra möte!

Ha en fantastisk fredagkväll! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0