Bästa kompis med lokföraren



Det kanske är en liten överdrift att kalla oss bästa kompisar, men nu är vi åtminstone mer än bara bekanta. Jag hade verkligen flyt imorse. Eftersom att plånboken låg kvar på skolan så hade jag inte heller något busskort med mig. Lite smånervös går jag fram till en tjej med västtrafikjacka, som står på perrongen, för att förklara mitt lilla dilemma. Helt plötsligt utbrister hon "Jsg känner ju dig, vi har pratat förut!". Ännu mer nervös känner jag att "skit, jag har försökt fjäska till mig ett gratisåk hos just den här personen förut..." Men så var inte fallet. Istället visade det sig att hon är lokförare och att jag är hennes sons simlärare. Utan förvarning tar hon upp telefonen och ringer konduktören på tåget jag ska åka med och talar om för honom att han ska låta mig åka gratis. Hur mycket flyt kan man ha egentligen? Tack Andreas mamma!!!

Hej på ett tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0