12,5 km rikare!

Efter dagens distanspass är hela kroppen 12,5 km rikare. Det känns fantastiskt bra! Om du nu tycker att det lät väldigt kort, eller kanske långt, så kan jag säga att det är det som är tjusningen med dessa pass. Du lägger dem helt enkelt på din egen nivå. Detta är någonting som genomsyrar i princip all sorts träning. Att anpassa både längd och intensitet efter din egen förmåga är väldigt viktigt att komma ihåg. För mig passar denna dryga mil bra när det är dags att lägga in ett distanspass.

Distanspassen är de sköna löpturerna då du är långt ifrån maxpuls och absolut inte ska känna dig helt utpumpad efteråt. En renodlad löpare har gott om dessa mängdpass i sin träning. Nu är jag inte mer än en träningsglad motionär och därför lägger jag inte in dessa pass oftare än 1-2 gånger i veckan. Längden varierar jag efter dagsformen. Idag kändes kroppen härligt pigg och vädret var fantastiskt och det tillfället passade jag naturligtvis på att utnyttja!

Imorgon ser jag fram emot ett fartfyllt ABBA-gympapass som ett gäng i min hälsocoachklass har satt ihop. Det kommer bli en otroligt bra start på en händelserik helg!

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0