Festes de Sant Joan 2012

Nu har jag försökt ladda upp bilder här i en halv evighet utan resultat. Men nu äntligen!!! Så det får räcka med en... Hur som helst så hade jag en toppenmysig midsommarafton med fina flickor, tapas och balkonghäng. Igår var vi inne i Ciutadella på en riktigt stor, och då menar jag verkligen stor, festival. Sant Joan är en festival där de Menorquinska hästarna står i fokus och hela staden FESTAR verkligen i tre dagar i sträck från morgon till kväll. Det var en otrolig upplevelse att få vara med om! När 20 000 människor samlas på ett inte alltför stort torg för att se en hästparad verkar dock alla glömma bort att de faktiskt är djur. Säkerheten var inte direkt på topp och som gammal hästtjej blir jag lite nervös när människor bokstavligt talat kastar sig över de vackra hästarna och när ryttarna medvetet stegrar hästarna alldeles för nära, och till och med mitt i,  folkmassan. Men det var ändå otroligt kul att få vara med om Sant Joan! Eventuellt tar jag mig in i eftermiddag igen för att se riddarspelen.
 
 
Ledig idag, yeeeeees!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0