Förvirrad

Efter att livet gått som på räls under en lång period så känns det nu plötsligt som att alldeles för mycket har vänts upp och ned. Att inse det skulle man kunna likna vid en fet bitch-slap. Man kommer underfund med att man inte alls har den koll och kontroll man trodde att man hade, men det leder inte heller till någon insikt i hur det egentligen står till. Ja, den här helgen har verkligen varit ett uppvaknande som egentligen bara har lett till att jag somnat om i en ännu djupare dvala, med den skillnaden att sömnen den här gången är betydligt mycket mer orolig. Mer likt en sådan där lång dröm där man inte kan påverka någonting för att man överhuvudtaget inte har en aning om hur man skulle vilja påverka den.

Lite så känner jag mig just nu. Det känns verkligen inte alls okej. Minst okej känns det att inte kunna gå vidare just för att jag är så förvirrad att jag inte ens vet hur jag vill att livet ska te sig. Hjälp.

Men saker och ting har en förmåga att alltid lösa sig till slut. En liten mini-livskris kanske är precis vad jag behöver, vem vet? Det känns som mitt enda hopp så jag bestämmer mig för att det är så. Och är det någonting jag har lärt mig så är det att inte över-analysera saker så det ska jag sluta med nu på en gång.

Hoppas ni har en riktigt härlig kväll! Ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0