Action!

I morse var det sannerligen ren och skär action på väg till stationen. När jag cykar över övergångsstället vid rondellen så ramlar jag med cykeln. Ingen större skräll. Problemet var bara det att jag hade kört ut ganska nära framför en bil. Men gammal ryttare som jag är så sitter avramlingstekniken i ryggmärgen och genom en bakåtkullerbytta och lite andra akrobatiska utövanden så lyckas jag snabbt ta mig till refugen. Cykeln däremot ligger kvar ute i gatan och bilen tvingas tvärbromsa och stannar alldeles innan cykeln. Dramatik med Hanna Östman.

I all hast fortsatte färden mot stationen och tåget mot Göteborg. När jag kommer fram ser jag att stationsklockan visar 07.19 och tåget går 07.20. Jag fipplar med låset, springer allt jag har upp på spår 2, bara för att se tåget rulla iväg. Åtminstone var det var jag trodde. Känslomänniska som jag är så börjar jag skrika och banka på räcket så att hela perrongens uppmärksamhet dras mot mig. Går ner och slänger en blick på tv-skärmen med avgångar, bara för att inse att tåget inte alls har gått än. KLOCKAN PÅ UTSIDAN AV STATIONSHUSET GICK FEL! Det borde vara straffbart. Men hur som helst så kom jag tillslut på rätt tåg och även denna dag kom jag till skolan.

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0