Världsbäst happening

När jag väl kommit fram till Falköping igår, efter alla tågförseningar, så hade jag en riktigt trevlig kväll. Den bjöd som vanligt på massa gamla (väldigt överdrivna) dykarhistorier från min far och hans vänner. Därtill producerades en massa gott julgodis och som vanligt stod alla pappor för knäck-koket. Alla pappor utom min pappa. Han ägnade sig traditionsenligt åt att göra ärtskidor och morötter i marsipan. Juligt va? Detta kommenterades av en av de yngre pojkarna. "Varför gör inte Gert (min pappa) knäck som alla andra pappor? Det är ju manligt. Att göra marsipan är ju jättekvinnligt, vad är det för fel på honom?". Som svar fick han att det är han långt ifrån ensam om att fundera över...

Ikväll står en riktig SUPERHAPPENING på schemat! Det är nämligen dags för eventet "elit get together". Det innebär att ett otroligt härligt gäng med tjejer från gymnasietiden ska återförenas och festa loss tillsammans. Jag har sett fram emot det hur länge som helst och har väldigt höga förväntningar på kvällen. Jag är väldigt säker på att jag inte kommer att bli besviken!

Nu ska jag upp till stan en sväng och sedan ska jag springa en runda med mamma. (Ja, hon är mer vältränad än mig och ja, det är orättvist för jag tränar minst dubbelt så mycket som hon gör, men jag har vant mig.) Jag ser fram emot den dagen då jag kan springa om min snart 53-åriga mamma! Jag siktar på att göra det när hon är någonstans i 70-årsåldern, det känns rimligt.

Ha det riktigt bra nu och se till att njuta av denna dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0