Ack Falköping du sköna!

Nu är jag hemkommen från en otroligt roligt klassträff hos Martina i Göteborg. Knytkalaset blev en succé och med så härliga människor som vi har i klassen behöver man aldrig ha tråkigt. Min vana trogen såg jag till att försvara Falköpings heder och berätta om alla stora stjärnor som härstammar från denna fantastiska stad. Självklart tjatade jag som vanligt hål i huvudet på de andra angående hur bra precis ALLTING är i min kära hemstad. Jag är ganska tveksam till om jag egentligen kan stå för alla positiva sidor jag lägger fram, men det skulle jag såklart aldrig erkänna. Det är med stolthet jag lyssnar mer till namnet "Falköping" än "Hanna".

Om du också är från Falköping och funderar över vad jag egentligen kan komma på att skryta om så ska jag nu ge dig några förslag. (Det är okej att överdriva lite och man måste inte ha källor på allt, ok?)
  • Sveriges kotätaste kommun
  • Flest pizzerior per invånare
  • Sveriges längsta strög
  • Megastor crousing
  • Cittaslow (OBS! Funkar endast om du umgås med hälsocoacher eller mijlönissar.)
  • Kajsa Bergqvist hoppade 2m för första gången på Odenplan, Falköping
  • Lambretta-Petter har jobbat som musiklärare på Centralskolan och kommer nog från Falköping
  • Talang/Mammas pojkar/Idol -Moa Johansson är från typ Gudhem utanför Falköping
  • Eddie Meduza bodde under en tid i staden
  • Rickard i Zekes
  • Cecilia i Timotej
  • Arn Magnusson (Typ, funkar troligtvis inte på västgötar men med stockholmare är det inga problem!)
  • Gånggrifter, Klosterruiner mm (Funkar bäst på mormors-generationen)
  • (Hornborgasjön)

I framtiden tänker jag mig att jag kommer kunna skryta om följande saker:

  • Alla spelare i svenska volleybollandslaget har gått på Ållebergsgymnasiet
  • VD:n till en av Sveriges största koncerner är uppvuxen här (Pia Liedholm ofc)
  • Sveriges (världens) mest älskade artist härstammar från bygden (Petra Assio)
  • Svenska skidlandslagets bästa sprintåkare (Samuel Larsson)

Ja, ungefär så ser jag på framtiden för min kära stad. Har jag missat något/någon viktig så är ni självklart välkomna att lämna en motion i kommentarsfältet! Där är ni ju i och för sig välkomna tt skriva ändå.

Ovärd fakta om min älskling till stad kommer här:

Antal invånare

Falköping by night! (Vem behöver New York?)

Förresten, Jonas (the one and only) Fronth har kommit på ett rim på Edvard! Helt okej jobbat måste jag säga. Rimordet är de som sjäng "Lipstick", Jedward. Edvard-Jedward. Det får duga så länge.

Dröm sött! (Helst om Falköping)


Kommentarer
Postat av: Pia

2011-12-16 @ 07:11:54
Postat av: Pia

Du är väl underbar!!! Brukar också skryta som en jag vet inte vad om Falköping :D på listan kan du lägga till att man nästan kan hålla på med vilken sport man vill och att snart får vi ett sprillans nytt gymnasium!

2011-12-16 @ 07:14:10
URL: http://pialovisa.blogg.se/
Postat av: Petra

Åhh men Hanna! Din goding!

Hahahahaha jag skryter jag med! Man får inte glömma kör-SM! :D

2011-12-16 @ 17:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0