Utedass och en miljon minusgrader

Av någon, minst sagt, underlig anledning så ingår jag i ett av de drygt 1200 lag som ska delta i årets stafettvasa. Om jag är bra på att åka skidor? Nej det kan jag tyvärr inte påstå. Däremot är de andra i mitt lag det så jag har en del att ta tag i i vinter. Det här är ändå något jag ser ljust på, ja det känns som en rolig utmaning!

Vad som oroar mig mer är vårt boende dagarna före och efter loppet. Boendet i sig är det inget fel på, det är helt toppen att Alexandra i laget har fixat så att vi får bo kostnadsfritt i hennes släktingars stuga i Rättvik. Det jag har hakat upp mig en aning på är snarare kombinationen kyla och utedass. Tänkbara scenarier:
  1. Jag fryser fast på dasset och tvingas åka loppet med en toaring sittandes på stjärten.
  2. Istapparna får sällskap av varsin kisstapp och bajstapp som måste brytas loss.
  3. Det är is på ringen som är jättehal och när de andra hör någon ropa på hjälp från dasset så är det jag som har halkat i.

Ganska troliga scenarier om jag får säga det själv.

Hej på en stund!


Kommentarer
Postat av: Kajsa

HAHAHA det blir dessutom en fin lite utklädning med toa ring runt rumpan!!

2011-12-08 @ 15:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0