Tidsbrist och intervallträning

Dagen har hittills gått helt i linje med mina förväntningar. Dock har en liten tidsbrist smugit sig på så den efterlängtade bodypumpen får tyvärr bytas ut mot en löprunda. Anledningen till det är att jag behöver hinna med ett tidigare tåg hem till Falköping. För tillfället försöker jag bli sugen på att springa men det går tyvärr inget vidare. Bodypumpen hade varit så otroligt kul. Men nu får jag allt skärpa till mig, jag tänkte leka fartlek med pulsklockan så blir det förhoppningsvis roligare. På tal om det så är jag väldigt dålig på intervallträning för jag har svårt att pressa mig utan att någon säger åt mig att göra det. Jag är faktiskt väldigt psykiskt svag när det gäller sådant, men det är helt klart något att jobba på. Vill man förbättra sin kondition så är intervallträning otroligt effektivt och en väldigt bra metod. Hur som helst, nu får jag se till att pallra mig iväg från datorn och dra på mig löparskorna!

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0