Snål tattarunge i farten

I lördags hade vi en stor julmarknad här på Hjälmared och en av de många grejer man kunde besöka då var loppmarknaden. Själv hann jag aldrig dit under dagen, men däremot passade jag på att fynda ordentligt i måndags. Då var det rea på loppisen för alla elever och man fick plocka till sig allt man ville ha i en bärkasse oc betala 20 kronor för hela kassen. Trots att jag egentligen inte hade behov för någonting av det loppisen hade att erbjuda så var jag självklart för snål för att gå miste om tillfället. Så här i efterhand funderar jag över vad sjutton jag ska ha de där grejerna till. Men tänk på att jag endast betalade 20 kronor för alltihop!

  • Brödrost- kan ju vara bra att ha men frågan är om jag kommer kunna med att ha en så sjabbig sak i min kommande bostad? Men till internatet duger den fint!
  • Snögubbar i porslin- troligtvis tog jag dem mest för att de från början kostat 80 kr. Om jag tycker de är fina? Ingen aning, det får någon med bättre smak avgöra. Men tillsvidare får de stå ovanför sängen.
  • Rosa koppar- Mest nöjd blev jag över de gammalrosa kopparna, de är faktiskt väldigt söta. (Ja, den åsikten kom jag fram till på egen hand.)
  • Massa dukar- De är väl fina eller? Vart jag tänkte ha dem? Inte den blekaste aning.
  • Bakformar- kommer förhoppningsvis till användning. Helt okej köp ändå.
  • Fotogenlampa utan kupa- Jättebra köp Hanna, grattis! Bra att du tänker igenom dina köp noggrannt. Alltså, vad sjutton? Men den är ju i alla fall rosa.
  • Väska- helt okej faktiskt, åtminstone praktisk med många bra fack så det köpet får godkänt.
  • Gamla fina böcker- inspirerades av Sofia som är väldigt duktig på inredning. Ganska snart efter köpet insåg jag att jag aldrig kommer lyckas åstadkomma något fint med dem ändå.

Summa summarum: Jag betalade 20 kr för två söta koppar, resten hamnar troligtvis långt ner i någon flyttkartong på vinden. Är man tattarunge så är man, det är inte mycket att göra åt den saken.

Sov gott!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha goa du! :) Men köp ett sidenband och knyt en rosett om böckerna, eller använd spetsduken, så blir det nog fint!

2011-12-07 @ 22:52:15
URL: http://sofiakallstrom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0