Smedjan 3

Under det här året bor jag på internat på Hjälmareds Folkhögskola där jag läser till hälsocoach. Att bo på internat är en otroligt rolig upplevelse! Man har vänner omkring sig hela tiden och behöver aldrig oroa sig för att inte ha någonting att göra. Det är dock lite speciellt, jag delar till exempel toalett med en annan tjej, vi är sex stycken som delar kök och tio som använder samma tvättstuga. Självklart uppstår det problem ibland, men jag tycker att vi är riktigt bra på att samsas här i Smedjan. I Smedjan och på Smedjevinden bor som tur är helt toppenbra folk. Själv huserar jag i Smedjan 3:





Om ni nu tänker att "det såg ju riktigt mysigt ut, hoppas hon kan blogga om inredningstips" så tänker ni fel. Tyvärr fick jag inte särskilt många kvinnliga gener och det där med färg och form hör till en av dem jag saknar. Det betyder inte att jag inte bryr mig, men jag har för vana att ta hjälp av människor i min omgivning som jag vet gör det bättre helt enkelt. Rummet här till exempel är till största del min kära mors förtjänst.

För övrigt så innebär min okvinnliga natur även att det inte finns någon som helst chans att ni kommer kunna läsa om vare sig smink, hår, hantverk eller det senaste inom modevärlden. Det där har aldrig riktigt tillhört mina starkare sidor. Som tjej har det i och för sig ett flertal nackdelar att inte vara bra på sådant man i princip förväntas kunna med förbundna ögon. Men jag har klarat mig hittills så det ska nog gå bra i fortsättningen också.

Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Du är bäst !!

Hej!!



Vilken underbar blogg du har. Jag undrar om inte du skulle kunna blogga lite om inredningstips för du verkar ha så väldigt bra smak. Sen skulle jag också gärna vilja läsa lite om smink, hårvård osv...

Tacksam på förhand:)



2011-12-07 @ 21:55:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0