Med mycket möda och stort besvär

Ja med mycket möda och stort besvär var jag och mamma ute och sprang en sväng i förmiddags. Tur att jag hade henne med mig för hon verkade som vanligt tycka att det var att jämställa med en söndagspromenad. Det tyckte däremot inte jag kan jag meddela men då gör det ju desto större nytta! Nej, om sanningen ska fram så är jag egentligen bara bitter för att jag får så nedrans ont i höften av att springa, vilket är skittråkigt. Men det hade ju kunnat vara bra mycket värre så jag ska minsann inte klaga.

Det fullkomligt kryllade av människor på Mösseberg. Min förklaring till detta är dåligt samvete-teorin. "Jag åt för mycket på julbordet så nu ska jag springa bort allting så att jag kan äta lika mycket idag igen bara för att få lika dåligt samvete imorgon igen". Patetiskt. Men ändå helt förståeligt och väldigt vanligt. Själv resonerar jag som så att det är väl inte hela världen om jag äter lite extra mycket på julafton, det är EN gång om året liksom. Njut!

Anledningen till glädjen är snarare min nya jacka än det faktum att jag ska ut och kriga med vinden...


Ikväll händer det en hel massa bra grejer och jag ska som vanligt försöka klona mig och befinna mig på 3-4 ställen samtidigt. Mer om det imorgon! Då är det även troligt att en resumé om julafton dyker upp här.

Avslutar med en klassisk Östmanhändelse. Mamma ber pappa sätta in en del av julmaten i ugnen. Pappa svarar ett vänligt men bestämt nej, för han tittar faktiskt på bilar!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0